Huldiging bij Tonegido Gasselte

12 maart 2019

De heer Rieks Hospers is op 12 maart 2019 benoemd tot erelid van de vereniging. Hij heeft om gezondheidsredenen zijn lidmaatschap moeten beëindigen. Een lid, voor wie zingen en muziek z’n lust en z’n leven was en nog steeds is. Hij is meer dan 58 jaar lid van Tonegido geweest. Daarnaast heeft Rieks veel voor de vereniging gedaan. Hij is bestuurslid geweest, actief betrokken bij de toneelstukken en revues, die in het verleden werden opgevoerd, heeft teksten voor liedjes geschreven en zo meer. Daarom heeft het bestuur besloten hem het erelidmaatschap te verlenen en hem hiervoor uitgenodigd om bij de jaarvergadering aanwezig te zijn.

Hem werd een oorkonde en bloemen overhandigd voor het vele werk, dat hij voor Tonegido heeft gedaan.

Verder nieuws

Fietsen in het Reestdal

In sept. 2019 hebben we in het Reestdal gefietst. Onder prachtige weersomstandigheden zijn we in De Wijk gestart en via IJhorst, Oud Avereest en de boswachterij Staphorst naar Halfweg voor de lunch. Daarna via Schiphorst weer terug naar De Wijk. In Gasselte wachtte...

Kerstconcert 2018

Tekening gemaakt door Wiebe Bijker tijdens ons kerstconcert in het Witte Kerkje te Gasselte

Fietstocht ‘Het Weldadig rondje’

In 2018 hebben we in de omgeving van Frederiksoord gefietst: “Het Weldadig rondje”. De fietstocht leidt langs bijzondere monumenten in de Vrije Koloniën van Weldadigheid en de mooie natuur rondom Frederiksoord.

Fietstocht Drents Friesche Wold

In 2017 hebben we in het Drents-Friesche-Wold gefietst. De foto is gemaakt bij de uitkijktoren in de boswachterij Appelscha.

Fietsen in het Reestdal

Kerstconcert 2018